16.10.2019
Je to tak. Zatímco jarní zelená barva obchodní i jiná partnerství oživuje a udržuje svěží, letní žlutá v nich vybízí ke změnám a je tedy potřeba s ní zacházet opatrně, hnědá uklidňuje a jako barva země nás stabilizuje.
Reklamních a dárkových předmětů v různých druzích a odstínech hnědé je k šesti stovkám položek snad ve všech produktových kategoriích. V souvislosti se žlutou jsme uvedli, že reklamní předmět v její barvě by měl zářit na pozadí převažujícího neutrálního prostředí. Pak z toho vyplývá: čímkoliv v hnědé barvě obdarujete své cílové skupiny, nemůžete udělat chybu.
Někdo možná namítne, že hnědá stejně jako podzim symbolizuje rozklad či zánik a to předáním reklamního dárku sdělit cílové skupině jistě nechceme. Co však říká hnědá barva pozitivního? Spolehlivost, stabilita, trpělivost, hospodárnost, důvěra, vyrovnanost, spokojenost, pořádek, domov, klid, … V bouřlivé době plné vzrušujících událostí těchto vlastností zmírňujících napětí a nepohodu není nikdy dost, tak proč je nenabídnout? Hnědá symbolizuje konzervativní hodnoty a tradice, mlčenlivost, přemýšlivost a zdrženlivost, ale i realismus a praktičnost. Je možné také říct, že hnědá je vážná až nudná barva, ovšem podle poměru základních barev červené, žluté a modré a přidaných doplňkových barev jich získáme mnoho. Nám už dobře známý systém barev RAL jich rozlišuje celou dvacítku (stejně jako žluté až zlaté) a najdeme zde i „chutné“ názvy: oříšková hnědá, olivová, kaštanová a čokoládová. Mimo RAL existují dále hnědé jako nugátová, koňaková, bílé kávy, černé kávy, ale i cihlová, dokonce srnčí atd., takže jakápak nuda.
Pro hnědou barvu prostě platí, že nás „z nebe vrací na pevnou zem“. Všichni ji máme uloženou hluboko v sobě nejen s ohledem na zemi a půdu, ale také dřevo a kůru stromů, které jsou v zemi pevně zakořeněné. Stručně řečeno, má-li mít obchodní partnerství dlouhodobou perspektivu, musí vyrůstat z pevných kořenů.
Když jsme uvedli tolik kladných vlastností hnědé barvy, jistě uneseme i několik zajímavostí z historie, které na první pohled pro tuto barvu pozitivně nevyzní. Starověk i středověk hnědou barvu na oděvech přisuzoval nižším vrstvám. Staří Římané ji spojovali s plebejci a barbary, zatímco ve středověku ji známe z kuten chudobu a pokoru vyznávajících mnichů některých řádů. Co novověk? Je až překvapivé, kolik hnědé barvy v nepřeberných odstínech uvidíme naopak na cenných obrazech renesancí počínaje, ale my se přesuneme do současnosti a opět k odívání. Military nebo outdoor styl s hnědou počítá, stejně jako reklamní oblečení pro běžné nošení. Vybrali jsme pro Vás pět ukázek, jak elegantní dokážou oděvy v hnědé být:
Polokošile Payper Skipper – ani renomované značky se hnědé nevyhýbají a jak je pro tuto italskou módní klasiku typické, nechybí ani kontrastní detail, zde v podobě bílého lemu na límci a krátkých rukávech.
Tričko Elevate Nanaimo – pokud snad někomu nevyhovuje elegantní čokoládová hnědá, podobně jako u polokošile Payper Skipper (14 barevných variant) může zvolit z dalších barev, z celkem 22!
Dámská čepice ve vojenském stylu – asi nedá moc námahy si představit, jak elegantně a cool vypadá mladá žena v tričku Elevate Nanaimo a s touto čepicí. Hnědá je sice neutrální barva, ale o nudě mluvit nelze!
Mikina Stedman Sweatshirt – dvojité švy, elastické manžety i pas, materiál 80 % bavlna a 20 % polyester a vnitřek z česaného fleece. Jen na první pohled jednoduchý oděv tak nabízí praktičnost a v kombinaci s hnědou i neokázalou eleganci.
Vesta Elevate Fairview – s péřovou vestou ze 100% nylonu a s výplní peří a prachového peří se posouváme ještě blíže zimě. Pro ni budeme volit mezi bílou a modrou barvou. Teď si však užívejme podzim. A to i výběrem adekvátních reklamních předmětů s vlastním logem.
Nejhledanější dotazy
Kategorie