Čína zdražuje, ale v ČR ceny zatím stabilní

03.10.2011

reklamni_predmety_china_shipV Číně jako hlavním výrobním centru odvětví 3D reklamy jsme svědky objektivních změn. Roste zde inflace a zvyšují se nejen spotřebitelské ceny, ale i celkové náklady na život. To vytváří tlak na nárůst mezd. Stále početnější výrobní podniky, přibývající i v méně rozvinutých centrálních a západních oblastech, se potýkají s nedostatkem dělníků. Tradiční výrobci v průmyslových aglomeracích na pobřeží se s ohledem na narůstající vnitřní konkurenci snaží zvyšovat kvalitu produkce a nabízejí stále kvalifikovanější pracovní sílu (ke kvalitě zboží a jeho kontrole v zemi viz také https://www.imi.cz/na-kvalitu-vyrobku-z-ciny-je-potreba-stale-dohlizet/). To vše spolu s ustanovením minimální mzdy, povinným zdravotním pojištěním, odškodným při propuštění ze zaměstnání a jinými legislativními úpravami má vliv na další zvýšení mzdových nákladů.

Na celém světě stoupají ceny základních surovin, nejvíce se to týká bavlny a ropy. Jsou i přísnější požadavky na snižování nepříznivého vlivu výroby surovin na životní prostředí. V samotné Číně se celkové legislativní mantinely stále více přibližují evropským, a to se týká i ochrany značek a obecně duševního vlastnictví.

Evropa i USA jsou působením tohoto vývoje ve zvláštním rozporu. S ohledem na vyznávané hodnoty vítají opatření vedoucí k náležitému ocenění i ochraně pracovní síly a k vyšší společenské odpovědnosti firem v Číně, což je proces, který je sympatický i společnosti iMi Partner. Zároveň se země euroatlantického prostoru musí vyrovnat s důsledky těchto procesů na fungování celého odvětví 3D reklamy. Výzvou současnosti je změny a z nich vyplývající vyšší ceny produktů přijmout jako pozitivní. Koneckonců Čína z hlediska propracované logistiky a dalšího zázemí zůstává pro 3DR i nadále nejspolehlivější a nejvýhodnější zemí ke spolupráci v regionu jihovýchodní Asie.

 

Po letech snižování cen, vyvolaném posilováním kurzu české koruny k americkému dolaru a zvyšováním produktivity v Číně, jde u reklamních a dárkových předmětů o návrat k jejich tradičně vnímané hodnotě. Záleží také na každém dodavateli, jak svým zákazníkům komunikuje fakt, že 3D reklama je i po uvedených změnách v porovnání s ostatními reklamními nástroji stále cenově velmi výhodnou investicí do firemní komunikace.

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie