Co si dnes vezmeš na sebe? Reklamu!

17.04.2014

Jak praví přísloví, šaty dělají člověka. Každému z nás více či méně záleží na tom, jak působíme na ostatní lidi a k tomu účelu používáme mimo jiné oblečení. Navzájem se intenzívně vnímáme – ať už rádi nebo ne – a oděvy jako nástroj reklamy tak patří v oboru reklamních a dárkových předmětů k nejvyužívanějším. Podle asociace PPAI je v USA podíl reklamního textilu na prodejích všech 3DR předmětů kolem třiceti procent. U nás i v celé Evropě to bude podobné.

Já, nosič reklamy


Co se týká reklamního sdělení, nejde naštěstí už dávno jen o logo aplikované přes celou šířku trička nebo mikiny, případně kšiltu čepice. Podle průzkumu organizace Advertising Specialty Institute (ASI) jsou náklady na jedno CPI u reklamního textilu asi pětinové ve srovnání s TV spotem, tak proč toho nevyužít co nejlépe? Tedy nejen účinně, ale i vkusně, v ideálním případě prostřednictvím oděvů vyrobených na míru v originálním designu a s využitím firemních barev a motivů. ASI před rokem a půl také zjistila, že pokud jde o oděvy pro venkovní nošení s motivem dárce, příjemce si ho zapamatuje téměř stoprocentně, přesně z 97 procent! ASI však šla ještě dále: nestačí si jen pamatovat, ale mít také k inzerentovi pozitivní vztah a ten organizace u oděvů na ven zjistila ve výši 73 procent. V obou hodnoceních to z této „komodity“ činí vítěze v celém sortimentu reklamních předmětů a skvělý reklamní dárek, protože kde jsou pozitivní emoce, jde nejen o reklamu, ale také o skutečné obdarování.
Druhá v pořadí jsou trička a polokošile s 58 procenty a třetí čepice s 56 procenty. Reklamní textil zkrátka vítězí.

Kaleidoskop T-zajímavostí


„Matkou zakladatelkou“ reklamního textilu je podle všeho oděvní značka Hanes. Na počátku minulého století jako první přišla s dvoudílným spodním prádlem a zakrátko tedy i s tričkem jako samostatným oděvem. V polovině 70. let si pak lidé ve vedení Hanes Corporation všimli, že trička jsou uživateli různě zdobena a že by mohlo jít o významný byznys v oblasti reklamy.
Oděvů ve tvaru T (proto T-shirt) se na světě ročně prodá kolem dvou miliard. Ve velkém se tričko v USA začalo používat ve sportu až ve 20. letech a teprve ve druhé světové válce se s americkými vojáky tento oděvní fenomén dostal do Evropy. Trička s aplikacemi všemožných motivů s použitím různých tiskových technik jsou dávno sběratelským artefaktem. Vedou ta s motivy rockových skupin, ale nejen. Například Američan Michael McGloin vydělal na mírně kýčovitém motivu třech vlků vyjících na měsíc a prodal s ním více než milion triček. A opět platí, že právě tričko vyrobené na míru se může stát jedinečnou sběratelskou raritou, ale hlavně skvělým dárkem pro zaměstnance a obchodní partnery firem, fanoušky sportovních klubů nebo členy zájmových sdružení.

Od hlavy k patě


Některé společnosti podnikající v oboru reklamních předmětů se s ohledem na tržní potenciál reklamního textilu zabývají pouze jím a naopak pro mnohé oděvní firmy je oblečení pro reklamní využití dalším významným prodejním kanálem.
Společnost iMi Partner se jako jeden z lídrů trhu v ČR věnuje nabídce komplexního sortimentu reklamních předmětů a dárků a textil v něm má samozřejmě své významné místo. Podstatná je jak šíře sortimentu, aby bylo možné si vybrat doslova od hlavy k patě, tak rozpětí v kvalitě až ke značkovým oděvům. Jejich páteří je právě Hanes, která nabízí oděvy pro městské nošení, turistiku i sport. Pro firmu je ovšem „vyšší dívčí“ založení vlastní značky a péče o ni. U iMi Partner jde o značku Schwarzwolf, která letos oslaví 15 let existence a v rámci předmětů pro vyznavače turistiky, cykloturistiky, kempingu a outdooru jsou početně jednou z nejvýznamnějších kategorií právě oděvy. Za důležité lze považovat, že ačkoliv jde vesměs o výrobky z funkčních materiálů pro extrémní klimatické podmínky, oděvy mají svůj styl a jsou módní.  
Koneckonců, právě o to, aby příjemci nosili reklamní oděvy rádi, by mělo odběratelům jít v prvé řadě. Jejich firemní sdělení je pak maximálně účinné a reklamní textil tak má v komunikační kampani své nezastupitelné místo.  

Martin Kyjovský
ředitel marketingu
iMi Partner, a.s.


Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie