Co ve 3DR statisticky vyhrává?

03.06.2014

K výčtu předností správně zvolených reklamních předmětů a dárků musíme doplnit také vysoký a cenově výhodný reklamní účinek. A pocit obdarovaného i dárce, o který jde především.

Než do textu vpustíme „smršť“ statistických údajů, zmíníme dva konkrétní předměty. Oba také vyhrávají dvakrát, a to nejen obchodně, ale i v soutěži Hvězda 3D reklamy. Ze dvou prvních, dvou druhých a tří třetích míst, které jsme získali, vybíráme cyklistickou bundu Penula (1. místo v kategorii Reklamní textil) značky Schwarzwolf outdoor a snídaňový stolek do postele Abela (3. místo v kategorii Manažerský dárek) značky Vanilla Season. Proč? Jde totiž o katalogové položky, naše ostatní úspěšné soutěžní předměty byly vyrobeny na míru jako tailor made. Takže, i katalogové reklamní a dárkové předměty se mohou umisťovat „na bedně“, pokud splňují náročné požadavky poroty soutěže, a tedy výše uvedené vlastnosti.

Když jsme u oborů reklamní textil a manažerský dárek, podívejme se opět na data Advertising Specialty Institute (ASI) z výzkumu provedeného v létě 2013.

Že reklamní textil je se svými asi třiceti procenty podílu na všech reklamních a dárkových předmětech superstar, už víme. No a když jsme navíc u stupňů vítězů, zatím poslední výzkum ASI řadí venkovní oděvy (75 %), trička (61 %) a čepice (59 %) v pořadí od prvního po třetí místo na čelo v příznivém dojmu obdarovaných k inzerentům (průměr 53 %, další data v 1. grafu).

graf1

K těmto třem hvězdám 3DR ještě minikaleidoskop: Například v Sydney se pozitivně k inzerentům po obdržení venkovního oděvu staví dokonce 86 % obdarovaných respondentů, ze všech 21 zkoumaných měst se reklamní trička nosí nejvíce v Římě (53 % tamních respondentů) a 59 % všech dotazovaných sdělilo, že hlavními důvody, proč nosit reklamní čepice, jsou jejich účelnost a efekt. Více informací o městech a počtu respondentů výzkumu najdete pod 2. grafem.

graf2

Manažerské dárky jsou obchodním partnerům předávány s cílem podpořit vzájemnou spolupráci a vztahy. Na jasnou otázku, zda by respondenti výzkumu po obdržení reklamního dárku uskutečnili obchod s inzerentem, s nímž dosud nespolupracovali, více než třetina (36 %) odpověděla souhlasně. Znát zájmy, potřeby a přání cílových osob se tedy rozhodně vyplatí.

Když na úplný závěr shrneme data o reklamním textilu i manažerských dárcích a například víme, že cílová osoba se věnuje cyklistice, pak technicky „vychytané“ větrovce Penula značky Schwarzwolf outdoor zkrátka neodolá. A zřejmě ani spolupráci s dárcem, protože u venkovních oděvů je ze všech 3DR předmětů šance k uzavření obchodu s obdarovaným nejvyšší. S reklamními a dárkovými předměty se v komunikaci zkrátka vyhrává.

(pozn. ke grafům)
Výzkum ASI byl prováděn v jiných městech USA než předloni - tehdy Chicago, New York, Miami, Los Angeles, Seattle, Dallas a Philadelphia, nyní Atlanta, Boston, Houston, Phoenix a San Francisco. Z kanadského Vancouveru a Toronta se přesunul do australského Sydney, zatímco v Evropě se výzkum přemístil z Londýna a Paříže do Berlína a Říma. A celkový počet respondentů? 7000!

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie