V západním světě je už řadu let silným tématem společenská odpovědnost
firem neboli CSR (Corporate Social Responsibility). Je to koncept, kdy firma
dobrovolně přebírá spoluodpovědnost za udržitelný rozvoj společnosti, zavazuje
se chovat se eticky k lidem, společnosti i životnímu prostředí. Nejprve
přijala tento závazek řada velkých korporací a začala vyžadovat odpovědné
chování i po svých dodavatelích, postupně se ze CSR stal trend mezi firmami
všech velikostí. V iMi Partner jsme se těmito zásadami vždy řídili zcela
přirozeně a chovali se odpovědně prostě proto, že to vycházelo z našich
vlastních lidských hodnot.
Koncem loňského roku nás oslovil
jeden velký korporátní zákazník s požadavkem na CSR audit, který od příštího
roku musí mít všichni jeho dodavatelé. Osobně nemám v oblibě papírování a
projít auditem znamenalo doložit, že jsme společensky odpovědní, právě řadou
dokumentů. Audit se týkal čtyř hlavních oblastí - životního prostředí,
pracovních a lidských práv, podnikatelské strategie a férové obchodní politiky
- které se dělily do 53 podoblastí.
Po několikatýdenní práci týmu ve
složení Romana, Martin a já jsme desítky dokumentů odevzdali a s napětím
očekávali verdikt auditorů. Ten přišel 12. května a byl pozitivní – iMi Partner
dostal bronzovou medaili ECOVADIS. Toto ocenění nám dává určitý náskok před
konkurencí, jelikož audity CSR se v korporátním světě pomalu stávají nutností.
Pro mě má tento výsledek ještě
daleko hlubší význam. Při auditu jsem si uvědomil, že má smysl být odpovědní
doopravdy, nejen na papíře. A když už něco děláme, tak pořádně. Takže bychom
odpovědní měli být nejen tak nějak „přirozeně“ jako doposud, ale vědomě a
cíleně. Když z odpovědnosti uděláme součást naší firemní vize a strategie,
stane se důležitou součástí celého iMi příběhu, který se tím ještě posílí. A
silný příběh nám pomůže přitáhnout zákazníky, dodavatele nebo nové kolegy,
kteří jsou na stejné vlně jako my v iMi. Lidi, se kterými bude radost
pracovat.
Tom
Nejhledanější dotazy
Kategorie