Pro nikoho jistě není
žádným tajemstvím, že iMi Partner je jediným zástupcem České republiky v
mezinárodní asociaci IPPAG. Plyne nám z toho řada výhod. Nejen jednodušší
přístup k některým nadnárodním zákazníkům a možnost využívání databáze
ověřených dodavatelů. Ale taky se dostaneme k zajímavým informacím.
Například k unikátnímu průzkumu reklamního trhu v USA z roku 2017.
Nemá smysl tady přepisovat všechna čísla, je jich tam
pořádná hromada. Ale má smysl se podívat na to, kam směřuje náš obor a co by to
pro nás mohlo znamenat. Podívejme se třeba na to, jak spotřebitelé v USA
reagují na různé druhy reklamy. Přesněji řečeno, jak moc je odmítají...
• 68% nesleduje online video reklamy
• 66% se nedívá na televizní reklamy
• 57% ignoruje digitální reklamy
• 50% nepřijímá reklamu poštou
• 48% přeskakuje reklamy v tisku
• 46% maže reklamní e-maily
• 46% neposlouchá rozhlasové reklamy
• 38% blokuje reklamy pro mobilní zařízení
• 20%
vyhodí nebo odloží reklamní předmět!!!
Ano JENOM 20 %!!!
Když to trochu přeženeme, tak se dá říct, že v porovnání s televizní
reklamou, kde v popelnici skončí 660 tisíc z každého miliónu,
v případě investice do reklamních předmětů je to o 460 tisíc méně!!! A to
není zrovna málo. Ano dá se namítnout, že reklamu v televizi i tak uvidí
víc lidí, než je těch, kteří si všimnou loga na propisce. Ale jak dlouho trvá
televizní reklama a jak dlouho používáme propisku, než se rozpadne, vypíše nebo
nám ji někdo šlohne?
Zatímco výdaje na tradiční druhy reklamy klesají (direct
marketing, reklamy v rádiu, inzerce v novinách a časopisech),
dramaticky rostou nová digitální média a světe div se – i reklamní předměty.
Ano pořád jsme ve Spojených státech, ale když si počkáme... Vypadá to, že před
naším oborem se otevírá docela slibná budoucnost.
Radek
Nejhledanější dotazy
Kategorie