15.12.2010
Uvádí to renomovaná mezinárodní asociace PPAI, z jejíchž údajů často vycházíme v našich statistikách. Tvrzení se opírá o konkrétní čísla a pouze (!) na první pohled může vypadat, že se míchá, dejme tomu, ananas s hruškami. Porovnání obdržení 3D předmětu za posledních 12 měsíců se zhlédnutím reklamního spotu či inzerátu během posledních dvou týdnů však poskytne relevantní výsledky.
Tak tedy: podle šetření PPAI dostalo 85,5 % lidí v posledním roce alespoň jeden reklamní či dárkový předmět. O 3,3 % více lidí uvedlo, že v televizi vidělo minimálně jednu reklamu za poslední dva týdny. 62,4 % ve stejném období v periodickém tisku spatřilo nejméně jeden inzerát. Téhož si všimne za oněch 14 dnů jen 52,8 % na internetu.
Jeden zásah ve dvou týdnech proti celému roku znamená sice o řád vyšší frekvenci, ale pokud je 3D předmět vhodně vybrán a příjemcem také často používán, jeho reklamní účinek se násobí. Respondenti z výzkumů to potvrzují: 82,6 % z nich si dokáže vybavit společnost a značku inzerované na předmětu. Viditelný pokles u televizní reklamy ukazuje 67,6 %, stejně jako 60,2 % u tiskové reklamy. U internetové reklamy jsme dokonce na 31,3 %.
V případě 3D předmětů tedy můžeme mluvit o vyšší návratnosti investic. Je to i proto, že pětismyslové médium u obdarovaného žije skutečně mnohem bohatším životem, nežli reklama, na kterou potřebujeme smysly pouze dva, případně jen jeden. A nezapomeňme na společenské nebo přímo osobní okolnosti předání předmětu a jeho praktickou či jinou využitelnost. Jsou-li navíc k výběru tisíce a tisíce položek, případně dostatek času na přípravu a výrobu předmětu podle zadání klienta, možnosti jsou prakticky bez hranic.
Prostě báječný svět v provedení 3D.
Úroveň vybavení si dárce či inzerenta a značky (data v %)
Reklamní médium | vybaví si inzerenta a značku | viděl (dostal) alespoň jednu reklamu (předmět) |
reklamní předměty | 82,6 | 85,5 |
televizní reklama | 67,6 | 88,8 |
tisková inzerce | 60,2 | 62,4 |
reklama na internetu | 31,3 | 52,8 |
Nejhledanější dotazy
Kategorie