Polokošile – první dáma 3DR módy

24.06.2015

Jestliže předchozí díl „komoditního seriálu“ na téma batohy byl zaměřen praktičtěji, dnes se budeme více věnovat módě. Polokošile by mohly odkazovat ke krátkým rukávům nebo zapínání jen u krku, ale není tomu tak. Vždyť i v názvech položek zahraničních značek obvykle figuruje samostatné slovo „polo“. Jako příklad můžeme uvést z evropského trhu odcházející hvězdu reklamního textilu Hanes, v jejíž nabídce jsou k výběru i polokošile s dlouhými rukávy. Jak to tedy vlastně s charakteristikou této kategorie reklamního textilu je?

Za jejím prapůvodem bychom dospěli až do starověké Persie, odkud se sport pólo, jehož název vychází z tibetského pu-lu, dostal na východ až do vyšších vrstev indické společnosti. Když tedy v současnosti vídáme záběry mužských členů britské královské rodiny hrající pólo, je zřejmé, odkud se hra ve druhé polovině 19. století na ostrovy dostala.

Neméně zajímavý, ale současně velmi prostý je vznik knoflíčků, kterými se ke košilím připínají konce límečků. Indickým hráčům póla ve větru vlály límce jejich nepohodlných bavlněných košil, překážely a proto…

Život polokošil v Evropě (k současnosti viz také graf) a posléze za Atlantikem už šel svými vlastními módními cestami. Jako první knoflíčky na košili připínající límeček po návratu z Anglie do USA u oblekových košil použil majitel nejstarší americké oděvní firmy Brooks Brothers. Naopak v současnosti jsou běžné polokošile i bez límečkových knoflíčků. Za krátké rukávy vděčí legendě světové značkové módy jménem René Lacoste. Ve dvacátých letech minulého století, kdy polokošile už byly běžné i v tenise, tento hráč zkrátil nepohodlné dlouhé rukávy, které se při hře jen ohrnovaly. Po mimořádném komerčním úspěchu nového oděvu Lacoste v roce 1933 založil slavnou značku a podle vlastní přezdívky Aligátor jednoho umístil na své výrobky.

Polokošilí se toto tričko se zapínáním vlastně stalo s návratem do póla až v sedmdesátých letech, kdy se tak název polo objevil i v názvech produktů.

Materiálově polokošile nezůstaly jen u bavlny, i když ta je nadále oblíbenou volbou. Piqué bavlna, žerzej bavlna, česaná, přadená, prstencová či organická bavlna… ovšem stále populárnější jsou také funkční látky ze syntetických mikrovláken či směsové tkaniny. Klasikou polokošil je samozřejmě zapínání, které je ve variantách od jednoho až k velmi atraktivním šesti knoflíčkům, většinou v barvách látek. Vybírat lze polokošile s detaily jako jsou žebrované límečky, lemy rukávů i úplety výstřihů, boční rozparky, kontrastní proužky na límečcích i na jejich vnitřní straně, na ramenou i v bočních švech, hedvábné lemovky výstřihu, ploché švy na průramcích, raglánové rukávy s plochými švy, předsazený ramenní šev, vsadka u knoflíčků, vypasovaný nebo rovný střih, rukávy bez manžet…

Už dost popisů. Je čas vybírat, zvláště když léto začalo a kvalitní a značkové polokošile ze skladových zásob jsou k dispozici v řádu dnů.

 

 

Další značkové polokošile:

Stedman – z více než 90 položek značky se může desetina sortimentu s označením polo zdát málo. Najdeme zde polokošile z česané bavlny piqué i ze směsových tkanin, s různými ozdobnými prvky i vhodné jako pracovní oděvy, vždy ale velice elegantní. Více o značce zde.

Elevate – partnerská značka zimních olympijských her ve Vancouveru nabízí vedle sportovních oděvů další účelné předměty pro relaxaci v přírodě i ve městě. Polokošile podobně jako u ostatních představovaných výrobců jsou k výběru v mnoha barevných variantách.

Payper – italskou módní značku jsme již představili a v několika modelech polokošil budou obdarovaní vypadat a hlavně se cítit chic, podobně jako v dalších oděvech této značky.

Slazenger – na závěr britská značka, která je z naší nabídky s pojmem POLO spojena snad nejvíce. Bezmála dvě desítky modelů polokošil jsou od výrobce, jehož počátky sahají až do závěru 19. století a je úzce spojený se sporty, jako jsou kriket a tenis. A co je zajímavé, že sportovec se může vybavit produkty této značky téměř kompletně.

Jste-li rozhodnuti své cílové skupiny vybavit na léto polokošilemi, logo a další firemní motivy na jejich materiál lze aplikovat sítotiskem nebo efektnější výšivkou. Naše služby nejsou polo-viční.

 

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie