Prioritu má vyhledávání

12.05.2009

Jaké důvody vedly k tak radikální proměně webu iMi Partner?

Naše původní stránky vznikly v roce 2006 a tři roky bez podstatné změny je na internet už docela dlouho. Navíc jsme chtěli více propojit internetovou aplikaci s vnitropodnikovým informačním systémem a tím nabídnout zákazníkům lepší a uživatelsky příjemnější služby. Na nových stránkách jsme pracovali zhruba 9 měsíců, což je taková příznačná doba pro zrození.

Jak výsledek splňuje vaše původní představy?

Řekl bych, že stanovené cíle se podařilo splnit. Webové stránky nyní obsahují spoustu nových informací: zákazníci vidí aktuální skladové zásoby, k řadě položek si mohou prohlížet více fotografií a přečíst podrobnosti. Registrovaní mají možnost sledovat online stav svých zakázek a procházet si historii objednávek i uskutečněných obchodních případů. Vybírat je možné z několika desítek tisíc předmětů, a to nejen těch, které máme na skladě přímo u nás, ale i těch, které jsou na skladech našich dodavatelů. Díky intuitivnímu vyhledávači je orientace v takovém množství položek poměrně jednoduchá a nalezení toho správného zboží netrvá nijak dlouho. Online komunikace mezi zákazníkem a naším serverem je navíc zabezpečena pomocí šifrování, aby se zabránilo případnému zneužití citlivých dat.

Největší změna čeká návštěvníky vašeho webu hned po zadání adresy www.imi.cz. Namísto klasické domovské stránky se zde nachází iMi Hledač reklamních předmětů. Neobáváte se negativní reakce zákazníků, kteří budou postrádat informace o firmě?

To je o nastavení priorit. My jsme uzpůsobili naše stránky vyhledávání reklamních předmětů, protože víme, že je to hlavní důvod, proč na naše stánky zákazníci chodí. Většina našich konkurentů má prioritu ukázat všechno, a podle toho vypadají i jejich stránky. My jsme přesvědčeni, že zákazník nejprve hledá nějaký reklamní předmět, a teprve když jej najde, zjišťuje, jak by ho mohl koupit a kdo mu ho vlastně nabízí. Všechny potřebné informace včetně kontaktů na našem webu jsou a nemyslím si, že by bylo těžké je najít.

A co je na vašem způsobu vyhledávání tak převratného?

Právě ta intuitivnost. Zákazník nemusí znát přesný název reklamního předmětu nebo dokonce katalogové číslo položky. On ani nemusí vědět, co přesně chce. Stačí, když napíše třeba „něco modrého pro muže“ a na obrazovce se mu zobrazí sortiment, který tomuto zadání odpovídá. Abychom výběr ještě více usnadnili, připravili jsme inspirativní soubor klíčových slov, která se zobrazují vedle dotazovacího pole a zákazník je může přímo použít, nebo zvolit vlastní v podobném duchu.

Máte už nějaké ohlasy ze strany uživatelů?

Ostrý provoz našich nových stránek zatím neběží příliš dlouho a jako všechno nové i web vyžaduje nějakou dobu, než si na něho lidé zvyknou. Zpočátku asi můžeme očekávat více dotazů na jednotlivé funkce a možná i nějaká nedorozumění. Když se ale zákazníci ve struktuře stránek a ve způsobu vyhledávání zorientují, věřím, že reakce budou hlavně pozitivní.

Jakým směrem by se internetové stránky iMi Partner měly vyvíjet v budoucnosti? Plánujete nějaké další inovace?

Určitě máme v zásobě ještě spoustu nápadů.  Můžeme slíbit našim zákazníkům, že se naše stránky budou vyvíjet tak, aby byly maximálně jednoduché v obsluze a aby obsahovaly všechny potřebné informace.

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie