Rozhovor s Aileen Chan

20.03.2012

e-zine: Paní Aileen Chan, představte se prosím českým odběratelům. Jaké jsou Vaše dřívější zkušenosti v oboru reklamních předmětů a co konkrétně máte v iMi Asia na starost?
aileenJmenuji se Aileen Chan a pracuji v iMi Asia od roku 2006 na pozici General Manager. Mezi mé nejdůležitější úkoly ve společnosti patří především dohled nad klíčovými požadavky zákazníků (vzorky, výroba produktů a logistické transakce), tak aby vše proběhlo dle jejich přání.
Během moji 6-ti leté zkušenosti v Heinekenu jako Nákupní  Manager (Hongkong, Čína a Asie) jsem pracovala s klíčovými klienty, reklamními společnostmi, obchodními partnery (řetězce supermarketů, mezinárodní sportovní výbory, karaoke řetězce, restaurace, hotely….) a s interním marketingovým týmem, který vytvářel naše marketingové aktivity.
Byla jsem zapojena do projektů, kde jsem shromažďovala nápady a zajišťovala kontrolu správného umístění všech propagačních materiálů v supermarketu, mé portfolio se pohybovalo od propisek až po billboardy.
Zkušenosti ze společnosti Heineken uspíšil můj pracovní přechod od konečného zákazníka k dodavateli.

e-zine: Z titulu svého dřívějšího profesního angažmá tak můžete porovnat český trh 3D reklamy s dalšími evropskými zeměmi. Co mají společného a v čem se naopak liší?
Musím říct, že Hongkong poskytuje nepřeberné množství zboží pro reklamní trh.  Všichni si ale uvědomujeme, že při omezeném prostoru je těžké naše produkty nechat vyniknout jeden od druhého ve vitrínách nebo ve speciálních novinách pro reklamní trh.
Pro nás také není obvyklé snižovat cenu výrobku za účelem prodejnosti výrobku. Z tohoto důvodu je důležitý bod prodeje nebo bod nákupu a přinutit zákazníka k reakci.
Naši klíčoví klienti v rychloobrátkovém zboží jinak řeší svoji propagaci nebo marketingové aktivity dvojím způsobem.
Například podpora barů a restaurací, co se týče propagačních předmětů, je možná díky rozdávačkám přímo zákazníkovi jako jsou zapalovače, baťůžky, kšiltovky, trička, hodinky. Na druhou stranu je zde způsob „zaplaťte a za příplatek získejte“ využitelný v případě, kdy si zákazník v supermarketu koupí větší množství zboží. Pokud si tak koupí šest plechovek místo jedné, může za pět dolarů získat batoh.
V Evropě můžeme vidět hodně značkových propagačních výrobků  (popelník, reklamní tabule …… ), které lze jednoduše pověsit na zeď nebo dát v restauraci na stůl, ale není zde dostatečný efekt v poměru vynaložených nákladů a dosaženého efektu.
Z mých zkušeností zákazníci z Hongkongu „velmi viditelný a zvýrazněný“  způsob reklamy příliš nevítají, což je samozřejmě výzva pro marketéry. Cestou jsou reklamní předměty v barvě značky nebo s logem umístěným viditelně, ale bez rušivého efektu.
U většiny ze všech projektů, na kterých pracuji s Evropskými klienty, je cílová skupina vždy hodně podobná. Jsou to děti nebo náctitetí, na které jsou cílené reklamní kampaně v podobě dárkových balíčků. To znamená, že jsou zde určitá kritéria na specifikaci velikosti reklamního balíčku. Je důležité brát v potaz umístění reklamy,  aby byla vidět na tak limitovaném prostoru, jakým reklamní balíček bezesporu je.  

e-zine: Jaký je z Vašeho pohledu vývoj na trhu reklamních a dárkových předmětů za posledních 6 – 7 roků a co na něm očekáváte v nejbližších letech?
Při výběru toho nejlepšího pro konkrétní reklamní kampaň se vždy ptám sama sebe: „Je reklamní předmět ve spojení s propagovanou značkou? Je to praktická věc? (je trochu zbytečné používat reklamní kapesní kalendář, když většina lidí už má daleko lepší kalendář ve svém mobilním telefonu) Nejdu daným reklamním předmětem proti nějakému tabu? (V Hongkongu nemůžeme použít jako reklamní předmět zelenou čepici. Že ji někomu dáte, může být vyloženo tak, že má žena obdarovaného milence.) Je reklamní předmět BEZPEČNÝ?“
Jsem si jistá, že spotřebitelé svou poptávku přísněji posuzují z hlediska sociální odpovědnosti. Jsou výrobní procesy a zařízení v souladu se sociálním auditem? Výrobky musí vyhovovat konkrétním bezpečnostním standardům EN-71 1/2/3, ASTM, REACH atd.
Díky skutečnosti, že tyto otázky jsou v současné době pro odběratele skutečně podstatné, jsme zavedli praxi před-objednávkové návštěvy našich zařízení, aby se odběratelé ujistili, že naše provozy jsou nejen schopny zajistit produkci, ale jsou také schopny zajistit dané sociální normy SEDEX CSCC a BSCI, atd.
Kvůli vlivu nejisté ekonomiky po celém světě jsou obchodníci obezřetnější s vynakládáním prostředků. Jinými slovy musíme být víc kreativní v našich nabídkách pro klienty, s limitovaným rozpočtem na jedné straně a nárůstem nákladů na konci dodavatelského řetězce na straně druhé.


e-zine: Paní Aileen, na závěr musí padnout logická otázka: Jak se Vám spolupracuje s českými kolegy a jaké povahové rysy byste u nich vyzdvihla v porovnání se svými krajany a čím by naopak mohli inspirovat oni nás?
Hmmm, dovolte mi se s vámi podělit o příklad. Pošleme zásilku do České republiky a očekáváme odpověď z druhé strany. Můj kolega ví, že balíček by měl dorazit do české kanceláře kolem oběda a píše svému českému protějšku „Zdravím, můžete mi schválit vzorek?“
Z české strany vždy obdržím jako začátek konverzace nejprve zdvořilostní frázi, pozdrav – „Jaký byl víkend? Nějaké plány na prázdniny?“
Můžete říct, že Východ a Západ se setkává s kulturními odlišnostmi i v komunikaci. Stejně tak nepoužíváme naše rodné řeči ke vzájemné komunikaci.
Všechny rozdíly ovšem zůstávají stranou před tím, co máme společné – je tu vzájemný respekt a úcta, čest, vzájemná vnímavost, férovost a vzájemná starost a péče.
Pokud se vrátím k Vaší první otázce, jaká je moje role v iMi Asia, dovolte mi ji vyjádřit jinak: „Mým cílem je nejen zajistit dobrý obchod, ale hlavně dobrý výsledek.“

e-zine: Děkujeme Vám za rozhovor.

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie