Statistika nuda je … ale ne ve 3DR!

23.10.2019

Prezentaci významu a hodnoty reklamních a dárkových předmětů pro spotřebitele a reklamních účinků pro tento rok zpracovala renomovaná Advertising Specialty Institute s názvem AD Impressions Study. Studie si dává za cíl prokázat, že propagační produkty jsou pro odběratele nejúčinnějším a nákladově nejefektivnějším nástrojem reklamy. Výsledky vycházely z tisíců online a osobních průzkumů mezi koncovými spotřebiteli v Kanadě, USA, Velké Británii, Francii a Německu. Nudné údaje to rozhodně nejsou, zvláště ne pak pro vedoucí pracovníky marketingových oddělení firem a institucí.

V úvodu studie je uveden graf, který jsme prezentovali již v březnu tohoto roku při představení setrvalého růstu trhu 3DR produktů v rámci USA. To, že jejich CPI patří k nejnižším v celém mediálním mixu, platí stále. Podívejme se tedy na 12 kategorií reklamních a dárkových předmětů (společná data viz tabulka) ve Spojených státech:

Psací potřeby – alespoň jedno reklamní plnicí nebo kuličkové pero, roller či tužku nebo soupravu psacích potřeb vlastní 89 % dotázaných a psací potřeby jsou vítěz! 20 % má v majetku více než 10 kusů a 51 % by bylo ochotno po obdržení tohoto předmětu s dárcem obchodovat.

Reklamní taška – tašku nebo tašky obdrželo 73 % respondentů. Obchodní spolupráci by se po jejich získání nebránila přesně polovina z nich a mezi jejich vlastníky vede poválečná generace baby boomers (84 %!).

Reklamní trička - trička s 80 % vlastníků jsou v USA trojkou. Asi nepřekvapí, že největší počet jich mají příslušníci generace mileniálů, v průměru 5 kusů na osobu.

Reklamní čepice - 69 % dotazovaných nějakou vlastní. Před sedmi lety jsme uvedli, že na lidech nás zajímá hlavně tvář a hlava a čepice je tak korunou mezi reklamními předměty. Lidem záleží na tom, co nosí, a tak 63 % respondentů na čepicích oceňuje především atraktivitu.

Reklamní kalendáře a diáře – se 62 % jsou sice až na 9. místě, ale většina z příjemců si je ponechává rok i déle. Je zajímavé, že spíše ženy pracují denně se svými kalendáři nebo diáři (37 %) než muži (20 %).

Reklamní flash disky – vlastní je 58 % respondentů s tím, že pokud je nepotřebují, téměř polovina z nich je nevyhodí, ale do užívání předá někomu jinému. Stále však 43 % je užívá déle než dva roky.

Stolní doplňky – z dotázaných je obdrželo 64 % a z generace mileniálů celých 67 % má dobrý dojem z dárců, kteří jim poskytli doplňky na jejich studentské stoly. Investice do budoucích klientů je na místě!

Nápojové nádobí – se započtením reklamních hrnků je vlastní 88 % respondentů výzkumu a jsou na druhém místě. Užívá je 84 % příslušníků baby boomers a 71 % z následné generace X (narození 1965 – 1985) je ochotných s dárci uzavřít obchod.

Reklamní deštníky45 % vlastníků tohoto vděčného reklamního dárku se zdá málo, ovšem 58 % oceňuje s ohledem na okolnosti využití kvalitu deštníků.

Reklamní oblečení – že by oděvy pro venkovní nošení mělo v šatnících pouze 67 % respondentů? Určitě všichni. Mluvíme zde o reklamních předmětech, tedy s aplikovaným logem či jinými reklamními motivy, a pak se jedná o velmi pozitivní údaj.

Reklamní polokošile – v majetku je má 65 % účastníků průzkumu, ovšem jsou to ženy, které je ze 76 % vlastní hlavně pro jejich atraktivní vzhled. Koneckonců – polokošile je přece první dáma 3DR módy.

Powerbanky – prozatím jsou s 33 % na posledním místě, ale vzhledem k vývoji lze předpokládat nárůst využití všech technologických vychytávek ve 3DR, jak ukazuje i zimní katalog Technologické hity.

V tabulce jsou uvedena z reklamního hlediska další důležitá data:

 

tabulka_statistika

 

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie