19.10.2009
Příznivý je i soulad skutečnosti a očekávání. Pouze o čtyři procenta méně respondentů by k této příležitosti dárky chtělo dostávat. Tedy zadavatelé dárků pro obchodní partnery – váš čas je tu! Pokud má vaše cílová osoba navíc kolem Vánoc narozeniny, máte další důvod k obdarování. Zástupci firemní veřejnosti při výzkumu sice uvedli, že dárek k narozeninám dostávají jen ze čtyř procent, ale jejich přání jej k té příležitosti obdržet je až třikrát vyšší! Stejný poměr je i v případě pozorností ke svátku. Údaje potvrzují trend personifikace dárků. Zákazníci z řad obecné populace od firem dostávají vánoční dárky jen z 24 %, ale stojí o ně dalších 10 %. Jistě je to dobrý důvod k zamyšlení pro firmy nabízející zboží a služby pro koncové spotřebitele.
Uvádíme graf příležitostí, při kterých dostává dárky firemní veřejnost. Nejčastěji, tedy v 64 % se jedná o darování v rámci obchodního styku. Zájem o příjem dárku při této příležitosti je ovšem o celých 26 % nižší. Z toho lze usuzovat, že obdarovávání v průběhu obchodního jednání je třeba pečlivě zvážit, neboť by mohlo být považováno i za nežádoucí formu nátlaku. To o Vánocích je situace mnohem příznivější, a proto by určitě bylo chybou ji nevyužít. V obecných závěrech výzkum potvrzuje zájem příjemců po originalitě a nápaditosti dárku, hledisko jeho ceny naopak ustupuje do pozadí.
Nejhledanější dotazy
Kategorie