Reklamní efekt - to je, oč tu běží

06.04.2012

V obou obdobích byl počet účinků za jeden měsíc prováděn jen ve čtyřech velkých městech v rámci USA. V souvislosti s tržními podíly jednotlivých kategorií 3DR v této zemi se vyplatí připomenout statistiku ze třetího e-zinu loňského roku Reklamní textil vládne. Bezmála třetinu trhu zde v roce 2010 tvořil právě reklamní textil! Proč tomu tak je?
V uvedeném článku je hlavní důvod uveden: šaty dělají člověka a dodejme, že mít na veřejnosti něco na sobě zkrátka musíme. Jsme tvorové společenští a i ti největší samotáři si „na ulici“ lidí všímají. Textil je tedy jeden z nejúčinnějších nosičů sdělení.
Podívejme se však nejdříve na obecnější souvislosti výzkumu. Při podrobnějším pohledu na druhý graf si nelze nevšimnout velmi zajímavé skutečnosti. Všechny druhy 3DR produktů si respondenti ponechávali v roce 2010 kratší dobu než o dva roky dříve (některé nebyly v roce 2008 ještě hodnoceny). Že by faktor stále se zrychlujícího životního stylu nebo snad nižší trvanlivosti výrobků? Průměrná doba vlastnictví předmětů napříč komoditami byla před čtyřmi roky 5,9 měsíců, zatímco o dva roky později už jen 5,4.
Zvláštní postavení mají potraviny a nápoje, u nichž je z pochopitelných důvodů tato doba nejkratší – do jednoho měsíce. Spolu s kosmetikou a potřebami osobní hygieny mají též nejnižší počet účinků - 93 za jeden měsíc (event. 86 u kosmetiky). Co však tyto druhy 3D reklamy postrádají na kvantitě reklamního působení, zcela určitě dohánějí na kvalitě účinku sdělení na samotnou osobu obdarovaného a s ohledem na to jsou voleny.
Na zcela opačném pólu a dokonce ještě před reklamním textilem najdeme „starou, dobrou“ tašku a další zavazadla. Proti roku 2008 s 1038 účinky za jeden měsíc si dokonce polepšily na 1078, ovšem z 8,6 měsíců doba jejich vlastnění klesla na 6,7. Kalendáře na pátém místě při srovnatelném zkrácení délky vlastnění zvýšily počet účinků dokonce z 227 na 295 za měsíc. Američané zřejmě více než dříve váží a měří svůj čas.
V pořadí třetí psací potřeby si proti roku 2008 téměř zachovaly délku doby vlastnění při zajímavém zvýšení četnosti účinků reklamního sdělení – z 363 až na 437! A pak že se méně píše rukou. Daruj psací potřebu – předáš reklamní sdělení.
Rekordmanem v délce vlastnění byly v roce 2008 trofeje a ocenění. Co asi naznačuje výrazný pokles z tehdejších 10,8 na 7,3 měsíců? V době ekonomických potíží není patřičné se chlubit svým úspěchem? Mírný nárůst účinků by tomu ale nenapovídal. Vítězem v roce 2010 se stala elektronika s 8,1 měsíci, která o dva roky dříve nebyla zkoumána.
Konečně se podíváme na reklamní textil. Jak už bylo zmíněno, navzájem se vnímáme a skutečností je, že tváře jiných lidí nás zajímají nejvíce. Pokrývky hlavy jsou tedy reklamním nosičem par excellence a právě ty se v USA nacházejí na druhém místě se 443 reklamními účinky za měsíc. Těžko lze srovnávat New York s Prahou, ale předpokládejme, že údaje u nás jsou srovnatelné, a pak „obyčejná“ kšiltovka v ceně kolem 100 Kč generuje v jediném měsíci jeden reklamní účinek v hodnotě několika desítek haléřů. Trvalo-li vlastnictví čepice respondentem v USA v roce 2010 6,7 měsíců, uvažujme podobnou dobu i u nás a dostáváme se na haléřové náklady v rámci jednoho reklamního účinku.
Trička si vedou jen o něco „hůře“, ovšem mikiny a další svrchní oděvy mají v USA co dohánět.

Když už na veřejnosti každý z nás na sobě něco prostě mít musí, vyřešte tento základní problém svým obchodním partnerům, klientům či zaměstnancům vhodným reklamním textilem. Ano, doba čepic, triček či mikin s logem přes celou plochu je dávno za námi, ale co třeba vkusná, kvalitní a originální alternativa reklamního textilu na míru? Možná se pak dostaneme k výsledkům nad těmi z USA. I v délce vlastnění a hlavně nošení samotného produktu.

cetnost_imi_partner

doba_imi_parner

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie